معیارهای انتخاب سالن زیبایی

مدیا
می 9, 2020
آرایشگر حرفه ای
بایدها و نبایدهای یک آرایشگر حرفه ای
مارس 31, 2021

معیارهای انتخاب سالن زیبایی

سالن زیباکده تپش بیوتی

فکر کنید که برای بار اول می خواهید به یک سالن آرایش مراجعه کنید؟ چه معیارهایی را باید مدنظر قرار دهید و چه آیتم هایی در انتخاب شما موثرند؟ در این نوشتار سعی خواهیم کرد مواردی را مرور کنیم که در انتخاب آرایشگاه و آرایشگر بایستی مدنظر قرار گیرد تا مشتری حس خوب زیبایی را به صورت تکمیل دریافت کند….

این مطلب به طور اختصاصی توسط تیم تپش بیوتی تهیه و تنظیم شده است و کپی برداری از آن آزاد است!


  • امروزه بنا به دلایل مختلف، تعداد آرایشگاه های زنانه در شهرها و حتی روستاها کم نیست، شاید چون که این حرفه از دور کار راحت و کم دردسر و در عین حال پردرآمدی بنظر آید که مهارت زیادی نیز نمی طلبد! اما اگر می خواهید بدانید واقعیت چیست، بهتر است از کسی که سالها خاک این جریان را خورده بپرسید تا با دردسرها و مصایب این شغل، مشتریان ناراضی، هزینه های خدمات و … آشنا شوید تا درک کنید که براستی آواز دهل شنیدن از دور خوش است.

بگذارید در ابتدای امر به این موضوع بپردازیم که اهم موضوعاتی که باید بدانها دقت داشته چه چیزهایی است:

  • اعتبار و سابقه ی کار سالن
  • کیفیت کار خدمات ارائه شده
  • جایگاه و مکان آرایشگاه از نظر فیزیکی
  • تیم کاری و طیف خدمات ارائه شده
  • هزینه ی دریافتی
  • نوع برخورد و روح سالن
  • رعایت اصول بهداشتی و حرفه ای
  • سرعت عمل و زمان بندی کارها
  • مواد با کیفیت
  • سایر موارد
  • اعتبار و سابقه ی کار: اعتبار و خوشنامی، چیزی نیست که یک شبه و آنی بدست آمده باشد. این اعتبار به موارد متفاوتی برمی گردد که از نام سالن گرفته تا پوشش و نوع برخورد و … را شامل می شود و در نهایت مفهومی به عنوان اعتبار را می سازد. پس تا حدی زیادی می توانید مطمئن باشید که یک سالن معتبر، شما را دستخوش ناراحتی و چالش نکرده و از این رو اگر به خود اهمیت می دهید، برای انتخاب اولتان سراغ ارایشگاه های کم اعتبار نروید. اما یادتان باشد که یک سری برند می پوشند، یک سری سعی می کنند برند بپوشند و یک سری ادای برند پوشیدن را در می اوردند!
  • کیفیت کار: کیست که از کیفیت پایین خدمات دریافتی راضی باشد و برایش این مورد مهم نباشد؟ برای اطمینان از کیفیت بالای کار، می توانید به مجوزها و مدارک سالن آرایشی دقت کنید تا مطمئن باشید در انتخاب خود اشتباه نکرده اید. بسیاری از سالن های زیبایی بدون ارائه ی مدارک دوره های طی شده و مهارت های کسب شده و صرفا با تکیه بر موارد دیگری همچون پرزرق و برق کردن سالن، مشتریان خود را فریب می دهند و در این صورت وقتی شما به عنوان مشتری از کیفیت کار گِله می کنید، با فرافه کنی شما و انتخاب شما را زیر سوال می برند و هرگز قبول نمی کنند که کارشان ایراد دارد.
  • جایگاه و مکان ارایشگاه: مسلما یک سالن زیبایی معتبر، خوب و خوشنام جایگاهی در کوچه پس کوچه های فرعی شهر ندارد. البته این یک قانون کلی نیست. ولیکن مشتری برای ارضای نیاز خود کمتر ترجیح می دهد که خود را درگیر ادرس های غیرسرراست و فرعی کند. پس اهمیت زیادی دارد که فرد به عنوان مشتری به جای خوبی از شهر هدایت شود و از آن در بالا یا پایین شهر پذیرایی شود. مشتری حق دارد از خدمات خود در بهترین و دردسترس ترین جای شهر برخوردار باشد و این چیزی نیست که بخواهید آن را کم و کوچک بشمارید. نیز امکانات ساختمان یا رسپشن(اتاق انتظار) و … را مدنظر قرار دهید. شعار ما در تپش بیوتی آن است که فرد مراجعه کننده در وهله اول مهمان ما، سپس دوست ما و سرآخر مشتری ماست.
  • تیم کاری: انتخاب اول بسیاری در خصوص سالن های زیبایی جایی است که تمامی خدمات یا قسمت اعظم خدمات روتین و معمولی را ارائه کند. شما نیز اتوسرویس های ارایش را انتخاب کنید! بهتر است سالنی را برگزینید که لاین های خدماتی گسترده و با کیفیتی دارد. پیش از رفتن به سالن، از لاین های دیگر انجا نظیر ناخن، مژه، تاتو، ماساژ و… نیز جویا شوید تا چنانچه نیاز به انجام آنها داشتید، مجبور به جابجایی نشوید.
  • هزینه ی دریافتی: شاید هراس انگیزترین آیتم پس از کیفیت کار، میزان هزینه ی دریافتی از مشتری است. از آنجا که متغیرهای زیادی در کیفیت کار خروجی یک آرایش و پیرایش دخیل اند، پس هر سالن دار نرخ مختص به خود را طلب می کند و در جواب شکایت احتمالی مشتری نیز یک خروار توجیه و دلیل دارد. از دیگر سو، بپذیرید که وقتی یک مشتری به یک سالن مطرح مراجعه می کند، صابون پرداخت هزینه های غیرمعقول و غیرمنطقی را به تنش مالیده و این موضوع را هم مشتری می داند و هم سالن دار! خودمان را گول نزنیم. به راحتی می توان کیفیت کار و هزینه ی دریافتی را پیش از مراجعه پرس و جو کرد و پی برد که هزینه ای که از شما مطالبه و دریافت می کنند، براستی مابه ازای خدمات ارائه شده به مشتری است و یا شما پول برند و معروفیت سالن را پرداخت می کنید؟ ما در تپش بیوتی، تلاش داریم تا قیمت های منصفانه ای را دریافت کنیم و البته موید این حق الزحمه های دریافتی، تعجب میهمانان ما پس از اعلام مبلغ بخاطر قیمت های پایین با وجود بالا بودن استاندارد هاست.
  • روح سالن: یقین داریم که هر سالنی روحی دارد که برگرفته از حس و حال مدیران، کارکنان و فضای آنجاست. تمام انرژی های مثبت را از شما دریافت و در طول روزها و هفته ها آن را با قدرت بیشتری بازتاب و بازنشر می دهیم. توصیه می کنیم که در هنگام مراجعه به سالن، این فضا را استشمام کنید و سعی کنید با آن ارتباط بگیرید تا حس خوب زیبا شدنتان در پس اتمام کار مضاعف و صد چندان شود. اعتقاد داریم که تپش بیوتی، موظف است حس و حال خوبتان را مضاعف کند و حس بدتان را دفع کند. چه بسیار میهمانانی که به حلقه ی دوستان صمیمی ما وارد شده و افتخار همدردی و درد و دل با آنها به لطف فضای سالن نصیب ما شده است.
  • رعایت اصول بهداشتی و حرفه ای: رعایت اصول بهداشتی، نظافت مداوم وسایل و فضای سالن با توجه به تعدد رفت و آمدهای افراد، طیف گسترده ی خدمات ارائه شده و …. اهمیت خاصی دارد و این را در نوع چیدمان، فضاسازی، استریل کردن ابزارها و … می توانید مشاهده کنید. وجود بیمارهای همه گیر نیز اهمیت این مورد را دوچندان نموده است. پس برای شما به عنوان مشتری این حق داده شده که از این منظر نیز، سالن دار را بررسی کنید.
  • سرعت عمل و آنتایم بودن سالن دار: هرچند اینگونه جا افتاده که برخی خدمات در ذات خود بی برنامگی و بدقولی دارند، ولی یک سالن دار خوب با درنظر گرفتن اغلب موارد پیش بینی شده و نشده، در ارائه ی زمان تقریبی خود دقیق عمل کند و یا شما را از تلورانس زمانی آگاه کند. اینکه به هر دلیلی، شما را زودتر از موعد پذیرش کند و دیرتر از زمان مدنظر روانه کند، جزء نقاط ضعف مشتری مداری محسوب می شود.
  • مواد با کیفیت: پوست و موی بدن شما موهبتی است که نصیبتان شده و نبایستی به هر قیمتی مورد کم دقتی، سودجویی و … دیگران قرار گیرد. این که در سالن چه برندها با چه کیفیت هایی مورد استفاده قرار می گیرند و سالن چه تعهدی در این خصوص دارد، به هیچ وجه قابل اغماض و چشم پوشی نیست. ما در تپش بیوتی این اطمینان را به شما میدهیم که هر آنچه را برای خود می پسندیم، برای میهمانان خود پسند می کنیم و هرگز رضایت مراجعه کننده را فدای چیرهای دیگر نخواهیم کرد.
  • سایر موارد: کلیاتی که در بالا گفته شد، تلاش بر استاندارد سازی رویه ای بود که شما به عنوان مشتری باید مدنظر قرار دهید تا در هنگام مراجعه یا انتخاب سالن آرایشی تان از آنان بهره بگیرید. قطعا این موارد تکمیل نیست و مواردی دیگری چون پیشنهادات تکمیلی آرایشگر، رعایت اصول فنی کارها که برامده از شناخت حقیقی و درست مکانیزم مواد و پوست، نوع نوبت دهی(تلفنی، اینترنتی، حضوری) یا روش های متنوع پرداخت(کرات به کارت، دستگاه پوز، لینک متصل به درگاه و…)، نوع پذیرایی در سالن و اتاق انتظار، مبلمان و امکانات جانبی، سیاست برخورد با مشتری ناراضی، رعایت اصول اخلاقی در استفاده از عکس ها و تصاویر مشتری برای تبلیغات، آفرها و تبلیغات مناسبتی،  و… جزء مواردی است که باید مدنظر قرار گیرند که به همین موارد بسنده می کنیم.

برای شهری چون قزوین، حدود 400 ارایشگاه زنانه وجود دارد و این یعنی کلی حق انتخاب متنوع و مجزا! تپش بیوتی در قزوین، با وسعت نظر و در تلاش مستمر سعی در دستیابی به پیروزی پایدار دارد و این امر را مرهون تلاش کارکنان و همکاران دیگر می داند. نیز لازم است از اتحادیه ی ارایشگران قزوین به طور خاص سرکار خانم مرادیان نیز تشکر ویژه و خاصی داشته باشیم که مادرانه سعی در بهبود اوضاع دارد.

تهیه و تنظیم: تیم پشتیبانی تپش بیوتی 2021

sep
sep

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *