افتتاح هر کسب‌وکاری، چه یک استارت آپ یا یک سرمایه گذاری بزرگ، یک معامله بزرگ است و اگر می خواهید از همان اولین تلاش به سوی موفقیت بروید، بهتر است برنامه ریزی کنید و آماده شوید.

 قبل از افتتاح یک آرایشگاه یا هر نوع سالن زیبایی دیگر چه چیزهایی را باید در نظر گرفت. مسائل مهمی وجود دارد که همه اینها می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد، به‌خصوص اگر اولین‌بارتان باشد که در هر نوع کسب‌وکاری استارت می‌زنید.

  •  چگونه یک سالن افتتاح کنیم؟
  • اصلاً از کجا شروع می‌کنی؟
  • هزینه راه‌اندازی سالن چقدر است؟
  • چگونه اولویت‌بندی می‌کنید؟

تعیین نقشه راه و مسیر اقدامات شما ممکن است سخت باشد، بنابراین ما فهرست کوتاهی از مواردی که باید هنگام افتتاح یک سالن در نظر داشته باشید آماده کرده‌ایم.

1. بازار را تجزیه‌وتحلیل کنید

 قبل از انجام هر کار دیگری، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، آن را مطالعه کنید و رقابت را تجزیه‌وتحلیل کنید. نتایجی که از تجزیه‌وتحلیل خود به دست می‌آورید، مشخص می‌کند که چه نوع خدماتی مورد تقاضا هستند و کدامین فعلاً هوادار ندارند. همچنین به شما کمک می‌کند مفهوم کاری و شخصیت حرفه‌ای‌تان را تعریف کنید و تشخیص دهید که سالن شما چه خدماتی می‌تواند ارائه دهد. همچنین ممکن است به شما کمک کند از همان ابتدا توجه مشتریان را به خود جلب کنید و چیزی را ارائه دهید که هیچ یک از سالن‌های منطقه شما نمی‌توانند ارائه دهند.

 مثلاً برای وقتی که به هر دلیل (همه‌گیری کرونا)، آرایشگاه‌ها یک روز در میان باز می‌شوند، اگر شما خدمات اکسپرس داشته باشید چه؟ یا اگر همه سالن‌های شهر شما اجازه نمی‌دهند تا مشتریان فرزندانشان را همراه خود بیاورند، اقدام شما چه می‌تواند باشد؟ شاید بهتر باشد اولین سالنی باشید که زمین بازی را در سالن خود ارائه می‌دهد! در مورد استعمال سیگار یا نوشیدنی‌های پرطرف‌دار چه؟

ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مختلفی وجود دارد که برخی از آنها حتی رایگان هستند. وقتی به‌عنوان مشتری از سالن‌های مختلف بازدید می‌کنید و می‌بینید که کارکنان چگونه رفتار می‌کنند و سایر مشتریان چگونه به خدمات مشتری پاسخ می‌دهند، می‌توانید از مهارت‌های مشاهده خود استفاده کنید. اما یکی از بهترین ابزارهای تحقیق و تحلیل که رایگان هم هست وب است. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید سالن‌ها را در Yelp جستجو کنید، ببینید چه خدماتی را ارائه می‌دهند، از صفحات آن‌ها دیدن کنید و توصیفات مشتری را تجزیه‌وتحلیل کنید.

2. مفهوم خود را تعریف کنید

برای راه اندازی آرایشگاه زنانه، به‌غیراز تحقیقات بازار به چه چیزهایی نیاز داریم؟ وقتی فهمیدید مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و چه چیزی توسط سالن‌های منطقه شما ارائه می‌شود، می‌توانید مفهوم سالن خود را تعریف کنید. مشتریان شما مطمئناً می‌خواهند خوب به نظر برسند. خب، اوکی! اما آنها همچنین می‌خواهند با هر بازدید یک تجربه ذهنی مثبت داشته باشند. مثلاً به تمام مواقعی فکر کنید که خودتان بعد از کوتاه‌کردن مو احساس کرده‌اید یک فرد جدید هستید یا بعد از اصلاح ناخن‌ها با دوستتان ملاقاتی داشته‌اید. بلی! مشتریان شما پس از هر قرار ملاقات می‌خواهند این احساس را داشته باشند و این چیزی است که شما برای ارائه آنها تلاش می‌کنید.

«مفهوم سالن شما چیزی فراتر از طراحی داخلی و خدماتی است که ارائه می‌دهید».

جا برای خلاقیت وجود دارد، حتی اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار آرایشگری هستید که سومین کسب‌وکار در منطقه شما است. بیشتر از آن، هنگام افتتاح یک کسب‌وکار مشابه، باید خلاق باشید.

به جزئیات این تعریف مفهوم فکر کنید؛ مانند رنگ لباسی که کارمندان شما خواهند پوشید و نحوه استقبال از مشتریان. به همین دلیل است که تحقیق و تجزیه‌وتحلیل مخاطبان و رقابت شما در اولویت قرار دارد؛ بنابراین می‌توانید راه‌هایی برای خلاقیت پیدا کنید. «یک‌روند پیدا کنید و به مد تبدیل شوید». مفهوم شما نیز تا حدی به نوع سالنی که می‌خواهید باز کنید بستگی دارد.

سالن‌ها را می‌توان بر اساس اندازه نسبی به موارد زیر طبقه‌بندی کرد:

  1. یک مرکز کوچک‌تر؛ با خدمات اولیه، کارکنان محدود، و حداقل نیاز به فضا.
  2. یک مرکز متوسط؛ ​​با خدمات متنوع‌تر و دسته‌بندی‌های مختلف متخصصان که بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. ممکن است خدمات دیگری مانند فروش نوشیدنی‌های ارگانیک یا محصولات مراقبت از پوست وجود داشته باشد.
  3. یک مرکز بزرگ یا مرکز اسپا و سلامتی؛ یک شرکت بزرگ‌تر که طیف کاملی از خدمات را ارائه می‌کند، از زیبایی ساده ناخن گرفته تا جراحی پلاستیک. کارکنان از متخصصان زیبایی گرفته تا متخصصان پزشکی متفاوت هستند.
  4. زنجیره‌ای؛ این شبکه‌ای از سالن‌ها یا سالن‌ها تحت مالک با حق امتیاز یکسان است.

سالن‌ها را می‌توان بر اساس قیمت آنها دسته‌بندی کرد:

  1. اقتصادی؛ فقط خدمات اولیه را ارائه دهید و از محصولاتی ارزان‌تر استفاده کنید. آنها همچنین با اجاره فضاهای ارزان‌تر در هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنند.
  2. بیزینسی؛ قیمت‌های متوسط ​​​​اما باکیفیت بالاتر را ارائه می‌دهد، کارکنان حرفه‌ای بیشتری دارد که می‌توانند خدمات مشاوره و اجرا را ارائه دهند.
  3. پریمیوم؛ این نوع کسب‌وکار در یک ساختمان مجزا واقع شده است، افراد حرفه‌ای با گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی بالاتر را استخدام می‌کند، از سطح بالاتر استفاده می‌کند.
  4. لوکس؛ برای مشتریان VIP با استانداردها و کیفیت بالاتر از هر نوع دیگری در نظر گرفته شده است. آنها همچنین به موقعیت مکانی وابسته نیستند و معمولاً فضای پارکینگ اختصاصی دارند.

 

3. یک طرح تجاری (بیزینس پلن یا بوم کسب‌وکار) تهیه کنید.

یکی از اولین گام‌ها برای راه اندازی آرایشگاه زنانه خوب، ایجاد یک طرح تجاری است. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • مخاطبان و رقبای خود را بیاموزید (در پاراگراف‌های بالا به آن اشاره کرده‌ایم).
  • در برآوردهای مالی خود واقع‌بین باشید. رؤیاهای بزرگ برای ایجاد انگیزه عالی است، اما می‌تواند شما را در یک طرح تجاری ناامید کند.
  • حقایقی در مورد اینکه چرا فکر می‌کنید سالن شما موفق خواهد بود را بیان کنید. شما باید به آن ایمان داشته باشید. چند مقاله در مورد چگونگی داشتن یک سالن موفق برای ایجاد انگیزه بخوانید.
  • ادعاهای توخالی نکنید. از صفت‌های قوی یا اضافه استفاده نکنید. یک طرح تجاری باید رسمی به نظر برسد.
  • به چارچوب‌های زمانی برنامه های خود پایبند باشید.

همچنین، اسنادی را که باید قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار سالن خود تهیه کنید، فراموش نکنید. همه حرفه‌ای‌هایی که استخدام می‌کنید نیز به مجوز نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها مجوز دارند. به‌عنوان‌مثال، یک آرایشگر به مجوز آرایشی نیاز دارد.

4. مکان و فضای مناسب را برای سالن خود انتخاب کنید

ازآنجایی‌که خرید هر نوع ملکی گران است، بنابراین اکثر صاحبان سالن‌های زیبایی، فضاهای خود را اجاره می‌کنند. برخی حتی بخشی از یک سالن بزرگ‌تر را اجاره می‌کنند. همه چیز به توانایی‌های مالی، مفهوم و برنامه‌های آینده شما بستگی دارد. اما به‌خاطر داشته باشید که:

  • مکان در جذب مشتری نقش دارد: اگر دسترسی به آن آسان باشد، تابلو و درب ورودی به‌راحتی از سایر مغازه‌ها متمایز می‌شود، مشتریان بالقوه حتماً متوجه آن خواهند شد.
  • مقدار تجهیزات و موجودی دیگری را که خواهید داشت در نظر بگیرید: به‌عنوان‌مثال، طبق استاندارد، شش صندلی به حدوداً 90 مترمربع نیاز دارند.
  • آیا در این نزدیکی پارکینگ وجود دارد؟
  • آیا با ویلچر قابل‌دسترسی است؟ این چیزی است که هر مشتری از آن قدردانی می‌کند، حتی اگر به آن نیاز نداشته باشد و بر تصویر شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
  • آیا می‌توانید صندلی‌های بیشتری قرار دهید؟ اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را در آینده‌ای نزدیک افزایش دهید، در نظر بگیرید که در آینده به چه مقدار فضای نیاز خواهید داشت:
  • آیا اتاق‌های اضافی وجود دارد که بتوان از آنها برای خدمات استفاده کرد؟
  • آیا احتمال دارد به‌محض اینکه کسب‌وکارتان رونق گرفت، نقل‌مکان کنید؟

برای افتتاح یک سالن زیبایی به‌غیراز موقعیت مکانی خوب به چه چیزهایی نیاز دارید؟ به فضای داخلی فکر کنید. از نظر پلان و طراحی سالن شما باید به همان اندازه که برای کارمندان شما راحت باشد، برای مشتریان نیز راحت باشد. نور مناسب، فضاهای نشستن راحت، رنگ‌های خاموش داخلی، همه چیز مهم است. یکی دیگر از مواردی که حتی برای کوچک‌ترین سالن‌ها باید در نظر گرفت، فضای انتظار است. باید حداقل چند صندلی وجود داشته باشد تا مشتریانی که زودتر آمده‌اند مجبور نباشند بایستند. آب‌سردکن، تنقلات، مجلات با مضمون زیبایی نیز چیزهای خوبی هستند.

یکی از نکاتی که در مورد راه اندازی آرایشگاه زنانه باید رعایت شود این است که پلان زمین را روی یک ورق کاغذ، ترجیحاً چند کپی، در دست داشته باشید. سپس می‌توانید با محل قرارگیری صندلی‌های مختلف بازی کنید و کارآمدترین استفاده از فضا را دریابید. مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت:

فضای کافی بین صندلی‌ها: حدود 1 متر فاصله بین ایستگاه‌های کاری را در نظر بگیرید، بنابراین آرایشگران فضای کافی برای کار داشته باشند.

اتاق جداگانه برای خدمات آرایشی یا ماساژ: بنابراین اگر یک فضای باز اجاره می‌کنید، باید پارتیشن اضافه کنید. اگر نمی‌توانید فضای زیادی تهیه کنید، ایستگاه‌های کاری جزیره می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریان بیشتری را جابه‌جا کنید.

هماهنگی رنگ مهم است: برای مثال، سالن آرایش مو و ناخن می‌تواند در رنگ‌های روشن و الهام‌گرفتن از هنر پاپ خوب به نظر برسد، اما یک SPA از رنگ‌های آرام و آرامش‌بخش بیشتر بهره می‌برد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سالن زیبایی میز پذیرش است. اکثر راهنماها در مورد بازکردن یک آرایشگاه به آن اشاره نمی‌کنند، اما شما واقعاً به یکی نیاز دارید تا آرایشگاه خود را ظاهر کنید و مدیران را سازماندهی کنید. لازم نیست شیک و با تکنولوژی بالا باشد، مهم نیست که چقدر ارزان یا گران است. اما باید کشوها و محفظه‌های کافی برای درهم‌ریختگی داشته باشد. مشتریان نباید هیچ آشفتگی ببینند.

چند نکته در مورد جنبه‌های فنی فضای سالن شما وجود دارد:

  • اگر می‌خواهید از تجهیزات، اتو و خشک‌کن‌های دیواری استفاده کنید، مطمئن شوید که دیوارها بتونی یا آجری جامد هستند.
  • به روش‌هایی فکر کنید که می‌توانید از نور روز بیشترین استفاده را داشته باشید، درحالی‌که همچنان حریم خصوصی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید.
  • از سطوحی برای کف استفاده کنید که کمترین لغزندگی را هنگام خیس بودن دارند. علاوه بر این، در صورت نیاز از نویزگیرها استفاده کنید.

لوگو و علامت سالن

نکته دیگر در مورد نحوه راه اندازی آرایشگاه زنانه این است که یک لوگو و علامت برای سالن خود تهیه کنید. درحالی‌که این تابلو به جذب مردم از خیابان کمک می‌کند و به مشتریانی که برای اولین‌بار نزد شما می‌آیند. لوگو به شکل‌دادن هویت سالن کمک می‌کند. لوگو چهره سالن شماست، پس پیشنهاد می‌کنیم طراحی لوگو را به یک طراح یا استودیو حرفه‌ای سفارش دهید. آنها چندین گزینه را ارائه می‌دهند، بنابراین شما می‌توانید یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر مهارت‌های طراحی دارید و می‌خواهید لوگو را به تنهایی ایجاد کنید، به یاد داشته باشید که باید با طراحی داخلی سالن و مفهوم کلی آن مطابقت داشته باشد.

بایدها و نبایدهای انتخب ارایشگرحرفه ای

5. مبلمان، تجهیزات و محصولات لازم را بخرید

چندین گزینه در اینجا وجود دارد: خرید مبلمان و تجهیزات جدید، یافتن گزینه‌های دست‌دوم یا اجاره.

تجهیزات حرفه‌ای هزینه زیادی دارد و می‌تواند به طور قابل‌توجهی میانگین هزینه افتتاح یک سالن را افزایش دهد. مهم است در جایی که می‌توانید پول خود را پس‌انداز کنید، این کار را بکنید. اما به یاد داشته باشید که هر چیزی تاریخ انقضا دارد، به کهنگی و مستهلک بودن این تجهیزات هم دقت کنید. به عبارتی تجهیزاتی که هر لحظه ممکن است خراب شوند بیشتر از تجهیزات جدید برای شما هزینه خواهند داشت.

در اینجا لیست مختصری از چیزهایی که نیاز دارید آمده است:

  • مبلمان: صندلی یا مبل برای محل انتظار، میز پذیرش، ایستگاه‌های کاری مو و ناخن، میز ماساژ.
  • تجهیزات: ابزار مو و ناخن، مانند خشک‌کن، بیگودی، مته ناخن. همچنین باید یک دستگاه قهوه‌ساز کرایه کنید و یک کتری برقی بخرید تا کارکنان و مشتریان شما بتوانند نوشیدنی گرم داشته باشند.
  • محصولات: خدماتی که سالن شما ارائه می‌دهد به چیزهایی بستگی دارد که متخصصان شما به آن نیاز دارند. در اینجا یافتن تأمین‌کنندگان قابل اعتمادی که محصولات را به‌موقع تحویل می‌دهند، مهم‌تر است.
  • سایر مواد: فراموش نکنید که چای، قهوه و آب سفارش دهید تا بتوانید به مشتریان و کارمندان خود چیزی برای نوشیدن ارائه دهید. همچنین برای مرتب نگه‌داشتن فضای سالن خود به وسایل نظافتی نیاز دارید.

6. افراد مناسب را استخدام کنید

 یکی دیگر از موارد مهم در لیست مراحل “راه اندازی آرایشگاه زنانه” استخدام کارمندان است. اول‌ازهمه، به‌عنوان یک مالک، درحالی‌که یک کسب‌وکار سالن را اداره می‌کنید، یک کارمند نیز هستید. شاید لازم باشد به‌غیراز آن به استخدام افراد و پست‌های زیر هم اقدام کنید:

  •  مدیر سالن: در یک سالن با اندازه متوسط ​​یا بزرگ‌تر، یک مدیر کار ثبت سوابق، کارهای اداری، برنامه‌ریزی و تعداد بی‌شماری از مسئولیت‌های دیگر را انجام می‌دهد.
  • آرایشگران: یک آرایشگر در ایران به مجوز آرایشی نیاز دارد، بنابراین مطمئن شوید که آن را داشته باشد.
  • دستیاران سالن: کارآموزان آرایشی هستند، به‌اصطلاح، با شامپو کردن موهای مشتری درحالی‌که آرایشگر روی مشتری دیگر کار می‌کند، جارو کردن زمین، تا کردن حوله‌ها و انجام کارهای کوچک‌تر در اطراف سالن به آرایشگران کمک می‌کنند.
  • مسئول پذیرش: علاوه بر خوشامدگویی به مشتریان و پاسخگویی به تلفن، قرار ملاقات رزرو می‌کنند، برای محصولات و خدمات پرداختی دریافت می‌کنند و به مشتریان کمک کلی می‌کنند.
  • مانیکوریست: آنها مانیکور، پدیکور، اکستنشن ناخن و سایر خدمات ناخن را انجام می‌دهند.
  • زیبایی‌شناسان: آنها خدماتی را ارائه می‌کنند که شامل مراقبت از بدن می‌شود و دارای مجوز ویژه‌ای هستند که به آنها اجازه این کار را می‌دهد. آنها همچنین می‌توانند خدمات آرایشی ارائه دهند.
  • ماساژ درمانگران: آنها به مجوز سطح بالاتری نسبت به زیبایی‌شناس نیاز دارند.
  • الکترولیز: آنها خدمات حذف موهای زائد را ارائه می‌دهند و در اکثر کشورها به مجوز جداگانه نیاز دارند.

7. مراقب جنبه فنی کارها باشید

 نکته مهم دیگر راه اندازی آرایشگاه زنانه فناوری است، اما این نیز سؤالاتی را ایجاد می‌کند: آیا سالن شما به هر نوع فناوری نرم‌افزاری نیاز دارد و چگونه می‌توان بدون آن یک تجارت سالن راه‌اندازی کرد؟

در واقع، شما می‌توانید بدون آن، حداقل برای مدتی، کار کنید. اما این روزها دنیا حول محور تکنولوژی می‌چرخد. رایانه‌ها، نرم‌افزارها و اینترنت زندگی ما را آسان‌تر می‌کند و مطمئناً می‌تواند نتایج هر کسب‌وکاری را بهبود بخشد. شما می‌توانید عملاً هر فرایند تجاری را خودکار کنید، تبلیغات و مراقبت از مشتری را بهبود بخشید.

 برای راه‌اندازی آرایشگاه خودم به چه نوع فناوری نیاز دارم؟ یک سالن زیبایی به فناوری زیادی نیاز ندارد، فقط:

  1. یک وبسایت
  2. صفحات شبکه های اجتماعی
  3. نرم افزار مدیریت سالن

بخش بزرگی از تبلیغات در حال حاضر به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود. ما می‌توانیم بحث کنیم که آیا راه‌اندازی یک صفحه فیس‌بوک یا یک وب‌سایت هنگام افتتاح یک سالن بسیار مهم است یا خیر، اما قطعاً به شما کمک می‌کند خدمات خود را تبلیغ کنید و توجه جامعه آنلاین را به خود جلب کنید.

نکته بعدی در مورد راه اندازی آرایشگاه زنانه، داشتن یک وب‌سایت است. برخی از افراد خدمات موردنیاز خود را فقط از طریق وب جستجو می‌کنند و ازدست‌دادن این مخاطبان اشتباه خواهد بود، زیرا تعداد این افراد وجود دارد و به طور تصاعدی درحال‌رشد است. هر وب‌سایت سالن باید شامل موارد ضروری خاصی باشد، مانند صفحه‌ای در مورد سالن شما که مفهوم شما را برای مشتریان تعریف می‌کند، جزئیات تماس، نقشه موقعیت مکانی شما و لیستی از خدمات با قیمت آنها. شما همچنین می‌توانید یک گالری اضافه کنید که به‌تدریج با تصاویر قبل و بعد از مشتریان خود پر می‌کنید. اگر قبلاً صفحات ر‌سانه‌های اجتماعی دارید، خوب است پیوندها را در کنار مخاطبین خود اضافه کنید.

در مورد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید با فیس‌بوک و اینستاگرام شروع کنید. در میان بسیاری از نکات و پیشنهادهای در مورد نحوه راه‌اندازی یک آرایشگاه، متوجه خواهید شد که صفحه فیس‌بوک بسیار مهم است. امکانات بسیار زیادی برای تبلیغ سالن شما دارد. این پلتفرم به‌خودی‌خود دارای ویژگی‌هایی برای تجارت است، اما چیزی که در مورد فیس‌بوک عالی است این است که مردم می‌توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند، بنابراین، اطلاعاتی را در مورد خدمات شما منتشر می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید تبلیغات را در فیس‌بوک قرار دهید تا افرادی که به خدمات زیبایی علاقه‌مند هستند بتوانند آنها را ببینند و روی صفحه سالن شما کلیک کنند.

 یکی دیگر از فناوری‌هایی که سالن شما می‌تواند از آن بهره‌مند شود، نرم‌افزار مدیریت سالن است. این یکی از نکات مهم در مورد چگونگی راه‌اندازی یک سالن زیبایی است. این نرم‌افزارها کارهای زیر را انجام می‌دهند:

  • تمام فرایندهای سالن را برای صرفه جویی در زمان و بهبود عملکرد به طور خودکار انجام دهید.
  • از همان ابتدا مدیریت مشتری خوبی ایجاد کنید.
  • یک پایگاه‌داده از سوابق مشتری نگه دارید و تقسیم‌بندی مشتری را تنظیم کنید.
  • مشتریان خود را برای بهبود کمپین‌های بازاریابی بیاموزید.
  • سرمایه‌گذاری در کمپین‌های تبلیغاتی و کانال‌هایی که واقعاً کار می‌کنند.
  • تجزیه‌وتحلیل عملکرد سالن و کارکنان؛
  • خیلی سریع‌تر به اهداف مالی خود برسید.

کلام آخر:

ما در اینجا به برخی نکات در خصوص راه اندازی آرایشگاه زنانه اشاره کردیم. شما بایستی بدانید که قرار است از کجا شروع کنید، چه مسیری را در چه زمانی طی کرده و به کجا می‌خواهید برسید. این همان نقشه راه است. دراین‌بین، چنانچه نیز به مشاوره گرفتن دراین‌خصوص داشتید به سالن زیبایی ما در قزوین، با برند تپش بیوتی سر بزنید و با خانم امجدی از نزدیک ملاقات کنید. ایشان تجربه موفق سالن داری بخصوص در دوران کرونا را طی کرده و با شروع از اغاز، در مراحل تکمیل و حرفه ای شدن قرار گرفته است. نیز هرگونه نیاز در خصوص راه اندازی پیج یا شبکه های اجتماعی، سایت و تولید محتوا را به ما بسپارید. تیم حرفه ای کلاغ قرمز آماده همکاری با شماست. با ما تماس بگیرید.

ترجمه و آماده سازی محتوا: تیم سئوی کلاغ قرمز(سپنتا.م)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *